Rubrika: ZAČÁTEČNÍCI

  Za všechno může genetika jak jí obelstít?

Chodíte po posilovně, zvedáte činky a pořád nic? Pořád to nechce růst. S kámošem neustále diskutujete o tom, kde je chyba?

Třeba přijdete na to, že máte špatný protein nebo potřebujete noblesnější rukavice na cvičení, aby se vám neotlačili ruce.

Chodíte do fitka pravidelně čtyřikrát v týdnu a to již několik let? Dobře ve fitku pokecáte, zacvičíte a na konec se osprchujete a dáte si nějaký drink na baru. Pro dnešek to máte za sebou a můžete si říct, že jste dneska udělali všechno pro svůj potencionální svalový růst. Večer zajdete na pivko s kamarády a bude to fajn den.

Jestli jste se v tomhle poznali, můžete se na cvičení vykašlat. Bude to pro vás lepší, alespoň vám zůstane víc peněz na pivo. Permanentka taky něco stojí, takže být vámi s tím cvičením už skoncuji a dál se netrápím.

„ Tak se rozhodněte buď s tím mizerným cvičením přestaňte a nebo začněte znovu a pořádně! “

Ve vašem fitku jste na tom všichni stejně, všichni máte pěkně mizerný genetický předpoklady k růstu abnormálních svalů. Na tom se jistě shodneme. Buď cvičte pořádně a nebo přestaňte do fitka úplně chodit, protože tam zabíráte zbytečně místo a zdržujete ostatní, kteří to myslí vážně a tvrdě na sobě makaj!

Být dobrý a to opravdu dobrý není otázkou jenom genetiky, jak se na to všichni vymlouvají. Jasně, že genetika ukáže, jestli budete nejlepším borcem planety nebo ne. O to tu, ale přeci nejde. Do posilovny nechodíte proto, aby jste byli nejlepší na světě. Vy chcete něco jiného, být nejlepší ve svém okolí a v tom vám genetika i chabá genetika nebude bránit.

Výmluvy typu bolí mě kolena, bolí mě záda atd. jsou dost trapný. Tyhle výmluvy jste si měli vymýšlet ve škole při tělocviku, když jste měli dělat nesmyslné kotrmelce.

Jestli jste hubení a slabí, můžete to změnit. Nebude z vás žádný Arnold ani Coleman, to vám řeknu na rovinu, ale můžete vypadat jako dobrej namáklej týpek, před kterým mají ve vaší místní posilovně ostatní respekt.

Jestli vydržíte cvičit několik let, zjistíte, že třeba nemáte takovou formu, aby jste mohli začít soutěžit. Možná budete soutěžit, ale nikdy nic nevyhrajete. Zde se setkáte s tím, že vás budou porážet možná o dost mladší borci, kteří toho nemají natrénováno tolik jako vy, ale mají lepší genetický vlastnosti co se týče rychlosti růstu svalové hmoty a mají lepší tvary jednotlivých svalů než vy. Lýtka mají ve tvaru krásného diamantu, za to vy je máte sice napuchlé, ale bez tvaru, který by ohromil rozhodčí.

Tady se můžete začít označovat jako člověk se špatnou genetikou pro kulturistiku. Jsou prostě jedinci s lepším genetickým základem pro kulturistické soutěže i pro silové soutěže a potom jste až vy. S horší genetikou, kdy vás každý kilogram svalové hmoty bude stát pěknou dřinu.

I tvar svých svalů těžko viditelně ovlivníte. Až nyní můžete říci, že máte mizernou genetiku. Začátečník se nemůže při prvním tréninku začít ohánět se slovy „mám špatnou genetiku“. Někdy na první pohled vypadá, že hubený sportovci nemůžou nikdy nabrat svalovou hmotu a zato u urostlejších typů se očekávají kvalitnější svalové přírůstky a ono je to někdy i na opak.

Často se stává, že hubení lidé mají delší výdrž, než ti, kteří jakoby „nepotřebují“ přibrat, protože jsou od přírody dost narostlý. Jenže o tom kolik vážíte kulturistika není. Kulturistika je sport o estetice těla – svalů.

Jestli máte na sobě 90 kilo netvarovaný hmoty a z toho velkou část tuku, možná si myslíte, že jste větší borec než někdo s 75 kg čisté hmoty a dobrého tvaru těla. Tím chci říci, že jedinci lehčí váhy, kteří nemůžou i po několika letech pravidelného tréninku rapidně nabrat, budou právě ti, co mají genetické předpoklady nevhodné pro kulturistiku a to můžete hledat různé tréninky a fígle, nic naturálního v tomto případě nepomůže.

Zaměřte se více na tvar svalů a snažte se opticky budit větší objem. Tak jako například Shawn Ray, dokázal tělo vytvarovat do takových tvarů, že se mohl postavit i vedle borců o 30kg těžší váhy, aniž by jste tušili, že je mezi závodníky rozdíl 30kg svalové hmoty.

Proto se stále nezaměřujte na to kolik vážíte, ale jak vypadáte. K tomu vám poslouží zrcadlo, ve kterém se vidíte. Aby jste opticky budili větší objem svalů, potřebujete být dobře vyrýsovaní. Vyrýsované - vytvarované svaly se od sebe viditelně oddělují a tím se jejich objem opticky zvětšuje.

Například, když vaše ramenní svaly budou viditelně oddělené od svalů paže, celkově vaše paže opticky nabydou na objemu. Protože jednotlivé svalové skupiny se od sebe oddělí a více vyniknou. To samé platí i pro ostatní svaly.

Další fintou je rozšíření zad, díky tomu získáte široká ramena, která z čelního pohledu budí dojem většího objemu celé poloviny horního těla. Nezapomínejte na kvalitně vypracované břišní svaly, které můžou nedostatky na vaší postavě dobře „zakrývat“.

Pokud vaše břicho bude jako valcha na praní, budete na něj strhávat neustále pozornost svého okolí, protože takové vyrýsované břicho vlastní opravdu málo kdo. Borci nad sto kilo často nosí pěknou pneumatiku kolem pasu. Navíc břišní stěna propojuje horní a spodní část těla, a tím získáte celkový obraz svalnatého těla. Vypracovaným břichem nikdy nic nezkazíte. Přerostlé bicepsy mohou působit neelegantně, ale na břichu můžete pracovat neustále.

Slabá stehna a lýtka budete těžko okolními svaly „vylepšovat“. Jestli máte mizerný objem stehen, může vám pomoci snad jenom úzký pas. Jestli máte široký pas a ještě k tomu narostlý zadek za podpory hubených nohou, tak to je teda tragédie, kterou opticky nezlepšíte. To si raději kupte tepláky a stehna ukažte až příští léto.

Nedostatečná hloubka zad se může opticky vyrovnávat vyvinutějšími trapézy a to ve střední části zad a především v horní části zad. Vyvinuté trapézy dobře pokryjí horní část zad a dokazují masivnost horní poloviny těla z pohledu ze zadu.

Jestli se vám poslední dobou nedaří nabírat svalovou hmotu, zkuste svaly více tvarovat a zaměřte se na svaly, které vám opticky pomohou oklamat okolí o vaší váze. Pro oko je důležitější jak vypadáte, ne kolik vážíte!

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.