Výživa

Otázky a odpovědi - suplementy!

Otázky a odpovedi se staly nedílnou součástí tohoto serveru o kulturistice a fitness, dnes se budeme věnovat přímo tématu suplementace.

REKLAMA

 

Jenda

Dobrý den! Nedávno jsem začal cvičit, měřím cca 180cm a vážím něco kolem 85kg. Chtěl bych zhubnout alespoň 10 kilo a nabrat svalovou hmotu, jen nevím, zda používáním proteinu spíše nepřiberu na tuku než na svalech, slyše jsem, že je to možné. Popřípadě který protein by jste mi doporučili. Děkuji.

Při užívání proteinových přípravků nedochází k nabírání tukového podílu. Chyba se dělá ve stravování, je nutné snižovat příjem cukrů a tuků a navyšovat příjem bílkovin, a to jak z pevné stravy, tak z proteinových přípravků. Ve tvém případě doporučuji WPC Protein. Tento protein užívat v dopoledních hodinách, hodinu po tréninku a před spaním. Je také nutné po posilovacím tréninku provádět kardio trénink a to 2-3x v týdnu po 20-30 minutách, např. kolo, či běhátko, atd. Je možné k rychlejšímu prokreslení svalů užívat i HMB, které navyšují sílu a růst svalového objem, přičemž i účinně prorýsovávají svalovou hmotu.

Arny

Mají proteiny a jiné suplementy škodlivý vliv pro mládež cca 14-15 let a obsahují nedovolené látky? Děkuji.

Sportovní výživa je vyrobena z potravinových zdrojů, tudíž žádné škodlivé látky nemůže obsahovat, je plně naturální a sportovcům i nesportovní populaci prospěšná.

Martin

Dobrý den, prosím Vás, chtěl bych se zeptat jakou stravu, popřípadě jaký doplněk stravy, byste mi doporučil po tréninku. Cvičím zhruba rok a půl 3x týdně. Moje váha je 74kilo. Děkuji za odpověď.

Při požadavku na růst svalové hmoty je nutné ihned po tréninku přijmout sacharidy a to v podobě ovoce či Gaineru, lépe kombinací. Do jedné hodiny po tréninku přijmout proteinový přípravek. Ještě je vhodné přijmout ihned po tréninku i BCAA a Glutamin. Záleží na finančních možnostech sportovce. Po jedné hodině po tréninku přichází na řadu pevná strava v podobě např. rýže (50g) + kuřecí prsa (100g i více), zelenina. Dalších 5 hodin po tréninku je vhodné přijímat opět bílkovinu. K po tréninkové výživě se hodí tento balíček doplňků výživy.

Jakub

Ahoj, před 3 týdny jsem začal chodit do posilovny. Chodím 3 x týdně. Nevím zda správně cvičím. Někdo říká, že musím nabrat hmotu a proto je dobré provádět cvik 5 až 7 a čtyřikrát opakovat. Je to správné? Dále bych chtěl snížit váhu, tak o 6 - 7 kg. Měřím 180 cm a vážím 96 kg. Vždy se u mě váha pohybovala kolem 90 kg. Nikdy jsem nebyl střízlík. Je dobré mít speciální jídelníček?

Jestli potřebuješ kvalitní tréninkový plán, zkus cvičit podle tohoto tréninku. Aby jsi "přetvořil" tukový podíl na svalovou hmotu, je nutné snížit přísun cukrů a tuků. Je nutné navýšit příjem bílkovin a to jak z pevné stravy, tak z doplňků výživy, především z proteinových přípravků. Doporučuji několikrát během dne užívat Protein Extra a HMB, které navyšují sílu a čistý svalový objem, přičemž prorýsovávají rychle svalovou hmotu!

Paťas

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je vhodné užívání BCAA zároveň s Proteinem? Děkuji.

Ano, kombinace BCAA s proteinem je vhodnou volbou. Jsou to dva základní přípravky, které se užívají pro doplnění proteinů a aminokyselin. BCAA se užívají pro jejich bohatý zdroj aminokyselin (valin, leucin a isoleucin), spotřeba těchto aminokyselin je 5x vyšší, než u ostatních aminokyselin. Jelikož proteinové koncentráty neobsahují dostatek těchto jmenovaných aminokyselin, doplňují se tyto aminokyseliny právě výrobkem BCAA. Proteinový přípravek je vhodné užívat několikrát během dne, především v dopoledních hodinách, hodinu po tréninku a před spaním. BCAA je možné užívat ráno nalačno, před a po tréninku.

Vašek

Dobrý den! Je mi 20let a vážím něco okolo 83kg. Přibližně před měsícem jsem začal pravidelně 3krát týdně chodit do posilovny a snažím se dodržovat jak aerobní cvičení (převážně běh cca 20 - 30 minut v tréninkový den) tak i objemový trénink! Snažím se jíst více potravin s bílkovinami (tvaroh, mléko, jogurty, vajíčka, ovesné vločky, ovoce). Za ten čas jsem nějaké to kilečko zhubl a i síla se mi trochu zvýšila. Chtěl bych však zkusit užívat nějaký přípravek na zvětšení objemu svalové hmoty a možná i nějaký spalovač tuků. Jelikož jsem v tomto oboru laik a nikdo z mojich známých a kamarádů nic takového neužívá, poprosil bych o radu s výběrem produktů. Předem děkuji za odpověď.

Spojení posilovacího tréninku s kardiotréninkem je výbornou formou, jak spálit nějaká kila a nabrat čistou svalovou hmotu. Dobře jsi navýšil příjem bílkovin z pevné stravy, což je velmi důležitý faktor úspěchu. Z doplňků stravy ti doporučuji přímo Protein Extra, který vyživuje svaly a především kloubní aparát. Jelikož momentálně kladeš na kloubní aparát vysoké nároky, je vhodné užívat tento protein, který má v sobě složku hydrolizátu hovězího kolagenu. Nevolil bych tedy ve tvém případě klasický syrovátkový protein, ale tento uvedený produkt. Ze spalovačů doporučuji Carnitin, ve tvém případě však možná lépe HMB, jelikož provádíš i posilovací trénink - ne pouze kardiotrénink. HMB navyšují sílu i čistý svalový objem, bez přibrání tukového podílu. Jako jediný anabolizér dokážou i částečně prorýsovávat svalovou hmotu.

Pepa

Dobrý den, je pravda, že po creatinu lze už po týdnu přibrat o 3kg? Díky za odpověď.

Po Creatinu určitě nepřiberete 3kg za jeden týden, osobně bych si tipnul tak půl kila, ale je to způsobeno tím že Creatin zadržuje vodu ve svalech, tím pomáhá ostatním živinám např. proteinům lépe se dostat ke svalovým buňkám a ty pak rostou, pakliže je vhodně zatěžuješ při cvičení. Takže je především důležité to jak se stravuješ - Nabírací jídelníček.

Mirek

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, objednal jsem si před 2 týdny Gainer Special a Protein whey. Dávkuji - ráno gainer, dopoledne protein, odpoledne protein, hned po tréninku gainer a po 30 min protein a pak na noc protein, ale chtěl bych přibrat co nejvíce co to půjde (jedu objem tréninku 3x týdně ), a tak se ptám, jestli mohu ganiner dávkovat vícekrát jestli to bude mít nějaký smysl.

Ano, je možné ještě přijímat Gainer asi hodinu před tréninkem pro zvýšení energetických zásob, které bude tělo potřebovat během tréninku a po tréninku. Je nutné se také zaměřit na nabírací jídelníček. S tímto dávkováním by jsi měl dobře nabírat svalovou hmotu za podpory pravidelného tréninku a výživného jídelníčku. Je možné pro efektivnější nabírání použít anabolizér v podobě Creatinu či HMB.

REKLAMA

 

www.levne-proteiny.cz www.jagrfit-sport.cz www.fitness-praha.com www.posilovani-fitness.eu/