Rubrika: POKROČILÝ

  Osobní trenér

Staňte se kvalitním a vyhledávaným trenérem ve vašem okolí. Nabízejte nadstandardní služby svým klientům, kteří vás budou všude doporučovat.

Co by měl splňovat osobní trenér? Jak by měl trenér přistupovat ke klientovi? Nestačí rozumět pouze metodice cvičení, musíte být osobností, která dokáže klienta motivovat a podporovat ho v jeho snahách.

Možná máte instruktorský kurz a jste úspěšný sportovec, který získal určité sportovní zkušenosti, které můžete dále aplikovat na zákaznících. Sami, ale cítíte, že to nestačí. Musíte umět dostatečně komunikovat s klientem, aby jste se stali opravdovými úspěšnými osobními trenéry, kteří jsou velmi vyhledávaní.

Nejdůležitější je pro klienta první setkání se svým trenérem. Musíte jako trenér vypadat. Tzn. Že musíte být vhodně sportovně oblečen a ze všeho nejdůležitější pro první kontakt klienta se svým trenérem je, jak je na tom trenér sám se svojí kondicí. Jestliže jako trenér budete mít na starosti klienty, kteří se snaží z redukovat podkožní tuk, sám musíte být štíhlý, vysportovaný. Pokud budete trénovat klienty ve snaze nabrat svalovou hmotu, jistě budete mít vyšší autoritu a uznání, když sám budete dostatečné množství svalů vlastnit.

Musíte udržovat své tělo v dostatečné formě, je dobré když vypadáte vysportovaně. Když zákazník vidí, že máte ještě horší postavu než on, nebude vám příliš důvěřovat a cítit se vedle vás zrovna dobře. Nemusíte být zrovna nejlepší ve svém oboru, ale pracujte na sobě.

Řada klientů ve vás muže vidět i vzor. Buďte sebevědomí a odborní ve své profesi. Mnoho lidí vás pak vyhledá, proto, že slyšeli, že jste fakt dobrý osobní trenér, a že díky vám dosáhli pokroku. Ústní reklama je pro vás tou nejlepší reklamou.

V několika bodech si vysvětlíme co by jste měli po klientovy požadovat a co by jste klientovi měli být schopni nabídnout.

1. Naučte se klientovi naslouchat. Vyžaduje od vás ochotu a trpělivost. Ne každý je sportovní typ a vše rychle pochopí. Někomu to trvá, jinému stačí jen lehce naznačit a vše hned chápe. Mějte větší trpělivost především s lidmi, kteří se v posilovně příliš dobře necítí pro svůj nynější vzhled. Proto vás přeci vyhledali, aby jste je podpořili a vše jim trpělivě vysvětlili.

2. Řekněte klientovy, že úspěch je především na něm. Na tom jak se k tréninku postaví. Je třeba, aby jste klienta dobře poznali a domluvili se sním na vhodném dni a hodině vašeho společného tréninku. Klienta seznamte na začátku s tím, jaká je vaše základní hodinová mzda, jaké jsou vaše možnosti reagovat na změny termínu. A také mu sdělte, zda budete za změnu domluvené tréninkové hodiny požadovat příplatek.

3. Velké množství klientů, klientek budou chtít zhubnout. Dávejte pozor, zda je to vůbec dobrý nápad. Většina lidí potřebuje ukázat jen cestu, kterou se mají dát – jak mají cvičit, co jíst ... a hubnout doopravdy nepotřebují. Stačí, když zpevní tělo a bude vše jak má být. Někteří lidé, především ženy mají přehnané pocity, že jsou tlusté, musíte jim to rozumně vyvrátit a přimět je k realitě.

4. Snažte se klienta přitlačit k zodpovědnosti, aby bral trénink vážně a tím mohl dosáhnout výsledků, které jsou pro obě dvě strany příznivé. Nuťte ho k lepším výkonům, od toho vás přece má, inspirujte ho a přeneste na ně ho ze sebe pevnou vůli, aby dosáhl touženého výsledku. Jestliže jste úspěšný ve fitnes nebo v kulturistice, nechovejte se arogantně a povýšeně, tím pouze naznačíte klientovi, že ho za nic nemáte. Naopak buďte příjemní, pozorní a skromní. Svými výsledky se jistě pochlubte, ale jen proto, aby klient měl dobrý pocit, že je v rukách opravdového odborníka.

5. Veďte klientovy tréninkový denník, je to důležité, především, když vám klient onemocní. Zapomněli by jste všechny údaje, které jsou třeba k dalšímu tréninku. Chovejte se profesionálně a neztrácejte zbytečnými řečmi s klientem čas. Netvařte se otráveně, i když budete unaveni musíte být veselý, aby si zákazník nemyslel, že je vám na obtíž, a že to děláte jen pro peníze. Musí z vás cítit pozitivní energii, která bude přecházet na něho, cvičení ho bude bavit a tím pádem vás doporučí svým známým.

6. Zajímejte se o zdravotní stav klienta, o jeho životní styl a o jeho společenské postavení. Je třeba o klientovi vědět základní údaje, aby jste si měli co říct mimo trénink a měli k sobě pracovně blíž. Snažte se z tréninku vyřadit stereotyp, aby klienta trénink neustále motivoval a bavil. Jinak přijdete o klienta a možná i o své dobré jméno. Nepřetěžujte ho a nedělejte z něho vrcholového sportovce, možná závodíte, ale ne všichni chtějí to co vy. Proto ho netlačte k drastickým dietám, což by pro něho bylo nepochopitelné.

7. Když vás klient po nějaké době vymění, nebuďte na něho naštvaní. Je to jeho právo. Je však nutné hledat odpověď, proč vás vyměnil. Zda mu zkrátka nevyhovujete a nebo jestli nejste dostatečně profesionální.

To, že máte trenérský kurz, ještě neznamená, že budete i dobrým trenérem. Zaměřte se na určitou skupinu lidí, které budete trénovat. Můžete například připravovat závodníky na soutěže nebo se zaměřit na kondiční cvičení.

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.