Rubrika: Ženy

  Jak to chodí na Spinningu

V 11 bodech jsou shrnuty všechny důležité informace, které vám jednoduše vysvětlí co všechno potřebujete o spinningu prakticky vědět.

1. Než začnete se spinningem, nechte si zkontrolovat svůj zdravotní stav u lékaře. Po kontrole by vám měl být schopen říci, zda je pro vás fyzická aktivita v podobě spinningu vhodná či nikoliv. Jestliže se sportovní aktivitou teprve začínáte, musíte si uvědomit, že spinning je značně náročný a proto musíte začít zlehka.

2. V žádném případě nezačínejte se spininngem v prvním trimestru těhotenství. V prvních třech měsících vynechejte všechny sportovní aktivity. V dalších měsících by těhotné ženy také neměli navštěvovat lekce spinningu. Jestliže si chcete během těhotenství udržovat formu, používejte rotoped k lehké jízdě po poradě s vaším lékařem.

3. 20 minut před zahájením každé lekce vypijte 200 ml stolní vody. Při samotné lekci spinningu používejte iontové nápoje, aby jste měli dostatek minerálních látek a nedocházelo ke zbytečné dehydrataci těla. Iontové nápoje jsou součástí každé tréninkové lekce.

4. Na lekce spinningu nikdy nechoďte unavené. Jestliže se cítíte slabá, bude vhodnější vynechat lekci a jít na spinning druhý den či v dalších dnech. Dávejte pozor na přetrénování, které může nastat při nedostatečném odpočinku (pracovní vytíženost, silný stres, nevhodná strava apod).

5. Po skončení lekce spinningu vždy doplňte trochu sacharidů i při redukci váhy – kousek ovoce. Z důvodu rychlého doplnění energie tělu. Při nedoplnění sacharidů ihned po tréninku spinningu se může citlivějším osobám dělat špatně.

Pokud po lekci spinningu cítíte chvění těla, je to způsobeno ztrátou energie, kterou musíte doplnit například jedním kusem ovoce (banán, jablko). Silný nedostatek energie poznáte motáním hlavy a stavem celkové nevolnosti – slabost z vyčerpání energetických zásob organismu.

6. Jestliže na spinning chodíte z důvodů redukce podkožního tuku, uvědomte si, že by jste také měli také vhodně upravit svůj jídelníček, tak aby jste mohli dosáhnout svých toužených výsledků. » Sedmero prohřešků vůči vaší stravě (další informace)

7. Při spinningu používejte ručník. Bez ručníku by jste na spinning neměli chodit, je nepříjemné po někom otírat pot ze sedla a z řidítek. Ručník si umístěte tak, aby se vám nemohl zamotat do kola.

8. Nejlepším oblečením pro spinning jsou elastické cyklistické kalhoty s měkkou antibakteriální podšívkou v rozkroku. Některá sedadla spinnigových kol jsou značně „ostrá“, podšívka vám z příjemní sezení na kole.

Používejte savé tričko, které odvádí tělesný pot z těla na jeho povrch. Nezapomínejte ani na kvalitní nízkou a pevnou obuv – dávejte pozor na kaničky. Vložte si je raději do bot.

9. Před zahájením lekce si nastavte kolo dle vaší výšky. Při šlapání na pedál by měla být noha v dolní poloze napnuta. Dále nastavte vzdálenost sedadla od řidítek. Loket opřete o špičku sedla a konečky prstů se musí dotýkat řidítek v místě uchycení na rám.

10. Při jízdě buďte uvolnění. Neměli by jste se na kole vrtět, pracovat necháte pouze nohy. Zhluboka pravidelně dýchejte. Hlavu mějte v prodloužení páteře, lokty mírně pokrčené.

11. Před cvičením si zkontrolujte kolo – stabilitu kola. Přezkoušejte mechanizmus brždění setrvačníku – přidávání a ubírání zátěže, aby jste se později při cvičení nezdržovali.

Spinning je výbornou aerobní aktivitou, díky které získáte lepší fyzickou zdatnost. Spinning můžete využít i jako prostředek k hubnutí. V tomto případě je však důležitá pravidelnost a úprava stravovacích zvyklostí.

Spinning je vhodný pro ženy i pro muže. Stává se moderní záležitostí a je často vyhledávanou sportovní aktivitou pro odreagování se po práci.

Na jednotlivé lekce spinningu musíte být často do předu objednáni. Vyberete si svého spinning instruktora a hodinu kdy máte čas na spinning chodit.

 

 

2018 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.