SPORTOVNÍ VÝŽIVA:    SLEVY - AKCE | PROTEINY | GAINERY | ANABOLIZÉRY | AMINOKYSELINY | SPALOVAČE | KLOUBNÍ VÝŽIVA | VITAMÍNY
Jay Cutler - Mr. Olympia 2006
levne-proteiny


10.05. | Pro pokročilé

Jak na vnitřní část hrudníku?

Jak na vnitřní část hrudníku?
Vnitřní část prsních svalů často zaostává za rozvojem prsního svalu v místech jeho úponu.

Nejčastějšími problémy při budování hmoty prsních svalů jsou dvě místa na prsou, a to Horní část prsních svalů a vnitřní část prsních svalů. Prsní svaly nenarůstají na objemu jako celek, tedy jinými slovy při cvičení prsní svaly nerostou rovnoměrně ve všech částech.

O tréninku prsních svalů se toho už také napsalo mnoho. Literatura uvádí spoustu různých tréninků a typů, které „zaručují“ masivnost vašich prsou. Realita je však jiná. Pokud nejste Ronnie Coleman nebo Jay Cutler, máte určitě problémy jako většina kulturistů s rozvojem vnitřní části prsních svalů.

Tvar prsních svalů určuje genetika, blížeji pro jednoduchost by se dalo říci, že je to ovlivněno postavením hrudního koše a začátku prsních svalů na hrudní kosti a některých žebrech.

„ Objem prsou je ovlivněn počtem svalových vláken
v jednotlivých částech prsních svalů. “

Obecně je největší množství svalových vláken kolem úponů prsních svalů, ve střední a spodní části prsou. Naopak nejmenší množství svalových vláken naleznete v horní části a ve vnitřní části prsních svalů. To je důvod, proč horní a vnitřní část prsních svalů zaostává na objemu.

Proto je nutné vybírat správné cviky, které v tréninku prsních svalů budou procvičovat horní i vnitřní část prsních svalů. Zaměříme se na vnitřní část prsních svalů, které někdy velmi obtížně zapojujeme do práce. Prsní svaly jsou párovým svalem, který při práci pracuje jako celek. Jednotlivé části prsního svalu, se tedy nedají nikdy od sebe plně izolovat.

Můžete však ovlivnit převahu pracujících svalových vláken v určité části prsního svalu. Toho docílíte nastavením lavičky (změny úhlů), či jednotlivými cviky. Velké množství kulturistů se však domnívá, že když je cvik X vhodný pro procvičení horní části prsních svalů, tak, že k procvičení zkrátka horní části prsního svalu dojde. To je velký omyl.

Výše jsme si vysvětlovali, že prsní svaly – jednotlivé části, nemohou pracovat odděleně, izolovaně. Proto, když použijete cvik X pro procvičení horní části prsních svalů a nebudete se pohybu psychicky plně věnovat, budete procvičovat celý prsní sval a možná ze všeho nejvíc procvičíte přední hlavu deltových svalů, namísto horní části prsních svalů.

Jestliže to s váhou přeženete, vždy se do hry zapojí i ostatní pomocné skupiny svalů, které ochuzují procvičovaný sval o jeho práci. Až docvičíte a nadměrně těžkou zátěž položíte, můžete si pro sebe říct, že jste to zvedli, ale práce svalu, který jste chtěli procvičit byla mizerná, protože práci začali přebírat ostatní pomocné svaly.

Co tím chci říct? I když cvik X, Y má být vhodný pro posílení, procvičení určité části prsního svalu, ještě to neznamená, že tuto konkrétní část pomocí cviku X, Y procvičíte. Vše záleží na vašem pohybu a propojení svalu s myslí. Musíte cítit, jak pracuje s maximální převahou část prsního svalu, kterou chcete procvičit za použití správného cviku, který k procvičení této části svalu podporuje.

Jestliže jste ochotni pochopit, že musíte používat pro procvičení vnitřní části prsního svalu adekvátní tréninkovou váhu, máte šanci, že se vnitřní část vašich prsních svalů časem zlepší na objemu. Na vnitřní části prsního svalu je poměrně málo svalových vláken a proto sval v těchto místech není schopen vykonávat těžká opakování. Těžká opakování vykonáte za podpory, zapojení ostatních svalových vláken, která však začnou přebírat práci vnitřní části svalu.

Výběr ze cviků, které posilují vnitřní část prsních svalů není velký, ale bohatě to stačí k rozvinutí tohoto místa.

Peck - Deck

Peck-Deck dokáže výborně stimulovat vnitřní část prsního svalu. Aby jste se zaměřili na procvičení vnitřní části prsního svalu. Při cvičení nerozevírejte paže příliš od sebe. Čím více rozevřete paže od sebe, tím více do cviku zapojíte svalstvo v oblasti úponu.

Proto paže nenechte zatlačit do zadní polohy, ale pohyb zastavte někde v polovině dráhy pohybu a vracejte se stlačením prsních svalů do maximální polohy, kdy držáky Peck-Decku do sebe zlehka narazí. Tato část před nárazem je nejdůležitější.

V těchto místech se do cviku právě aktivují ve velké míře vnitřní vlákna prsního svalu, která musíte stlačit. A nechat je chvíli v kontrakci malou přestávkou. Nesmíte používat nadměrnou zátěž, jinak nebudete tuto přestávku schopni při sražení křídel stroje u sebe udržet a do cviku se začnou na pomoc zapojovat deltové svaly, které svojí silou přeberou práci vnitřní části prsních svalů.

Peck-Deck je nejúčinnější zbraň pro vybudování vnitřní hmoty prsních svalů. Dále by se dali dobře využít rozpažky v leže, ale technicky je velmi těžké zvládnout tento cvik, aby jste vnitřní část prsních svalů výborně procítili, tak jako u Peck-Deku, u kterého je správnou techniku snadnější natrénovat.



SOJA PROTEIN 85 - 1kg
Kvalitní Sojový protein s podílem 85% bílkovin. S nízkým obsahem tuků, vhodný i při redukční dietě.
Cena: 315 Kč levne-proteiny.cz
SUŠENÉ BÍLKY 80 ochucené - 1kg
Stejně jako v klasických vejcích tak i v sušených vaječných bílcích naleznete hodnotné aminokyselinové spektrum.
Cena: 478 Kč levne-proteiny.cz
WPC PROTEIN 80 - 1kg
WPC protein se vyznačuje dobrou stravitelností a kvalitním spektrem aminokyselin, což z něj dělá vysoce účinný proteinový přípravek.
Cena: 349 Kč levne-proteiny.cz
Náš TIP
číst

Cviky pro objem bicepsů

Pokud chcete rozvíjet svoje bicepsy, musíte znát základní rozdíly mezi cviky, které používáte v tréninku bicepsových svalů a dobře těchto znalostí využít ve svůj prospěch.
číst

Jak na vnitřní část hrudníku?

Vnitřní část prsních svalů často zaostává za rozvojem prsního svalu v místech jeho úponu.
číst

Jak na objem hrudníku

Prsní svaly patří do skupiny největších svalů lidského těla. Pro jejich procvičení se nabízí mnoho cviků, ale jak se mezi širokou škálou cviků orientovat?
OVESNÁ KAŠE - 1kg
Ovesná instantní kaše je bohatým zdrojem komplexních sacharidů, které vám dodají potřebnou energii hned po ránu nebo kdykoliv během dne formou svačiny.
Cena: 130 Kč levne-proteiny.cz
MASS GAINER - 1kg
Sacharidové přípravky – gainery jsou dobrým pomocníkem pro ty, kteří se snaží zvýšit objem svalové hmoty.
Cena: 249 Kč levne-proteiny.cz
CREATIN - 1kg
Za posledních 20 let se Creatin stal opravdovým fenoménem mezi špičkovými kulturisty. A tak by jste jeho účinky při budování svalové hmoty měli také vyzkoušet.
Cena: 415 Kč levne-proteiny.cz
číst

Unilaterální trénink

Máte problém rozvinout určitou svalovou partii? Zkuste Unilaterální trénink, kterým se zaměříte na vaše slabiny a změníte je během krátké doby k nepoznání.
číst

Budování masivního hrudníku

Návod na vypracování masivního hrudníku s praktickým tréninkem, který zvětší rozměry vašich prsních svalů.
číst

Osobní trenér

Staňte se kvalitním a vyhledávaným trenérem ve vašem okolí. Nabízejte nadstandardní služby svým klientům, kteří vás budou všude doporučovat.
číst

Shyby – král cviků

Shyby jsou králem cviků mezi cviky pro šíři zádových svalů. Kdo neshybuje, nemá široká záda.
číst

Jak na nejsilnější paže?

Silné vypracované paže budili od jak živa dojem síly a vitality. Budí respekt každého, kdo takový znak síly vlastní.
číst

Problémy s klouby (menisky a disky)

Máte bolavé klouby, víte proč? Co děláte špatně? Používáte kloubní výživu?
číst

Jak na roztažení hrudního koše?

Cvičíte prsa již několik let, máte dostatek hmoty, ale není to pořád ono? Něco tomu chybí? Možná šidíte sami sebe, váš hrudní koš by mohl budit mnohem větší objem na okolí. Jak toho dosáhnout?
Zvážení a aplikování těchto rad je na každém z vás! | Kopírování a šíření těchto materiálů je bez souhlasu redakce zakázáno!
Copyright © 2013 kulturistika & fitness | Levne-proteiny.cz | Posilovani-Fitness.eu | Fitness Centra v Praze