Začátečníci

Chci nabrat více hmoty, ale jak na to?

Cvičíte několik měsíců, podařilo se vám přibrat nějaké to kilo svalové hmoty navíc? Jste celkově spokojeni, ale další přírůstky se již nedaří. Prolomte stagnaci a porostete.

REKLAMA

 

Pokud patříte do této skupiny cvičících, jste tedy začátečníci, kteří se teprve seznamují s posilováním, ale již jste v posilovně strávili pár desítek hodin.

Určitě se vám zvedlo sebevědomí, protože jste dosáhli prvních výsledků, které jsou odrazovým můstkem k dalšímu zlepšování se a někde v budoucnosti kdo ví, z vás třeba bude i špičkový kulturista :)

Máte už základní vědomosti, které můžete předávat dalším úplným začátečníků. Informace, které jste nabyli nejsou však konečné. Nesmíte trénovat pořád stejně, musíte jít kupředu a nezastavit se.

Většina lidí, kteří začínají s posilováním se naučí od někoho pár cviků, které používají a myslí si, že již znají vše z oblasti fitness. Pokud nebudete směřovat kupředu, brzy se přestanete zlepšovat a nebudete schopni se s tohoto začarovaného kruhu vymanit.

Po prvních měsících tréninku se výsledky dostavují poměrně rychle a snadno. Ale pro další svalový růst (pokud vám jde o hubnutí, je to stejné) budete muset používat více hlavu. Především být při tréninku a stravování chytří. Toužené výsledky si budete muset vypotit, jak v posilovně, tak i při přípravě výživné stravy u plotny.

Nejčastější problém začátečníků je celkem rychlé přibírání svalové (většinou s převahou tuků) hmoty během několika měsíců. Po několika málo měsících se, ale vaše tělesná schránka rozhodne se již více nezlepšovat. Jste na mrtvém bodě a nevíte proč? Co se stalo? Vždyť jsem se zlepšoval(a)! Dostali jste se do stagnace?

Stagnací se často milně označuje stav, kdy se nezlepšujete, protože nedodržujete pravidelné tréninky a nejste schopni dodržovat pravidla vyvážené výživy.

Východisko ze stagnace je možné jen pro ty, kteří jsou ochotni proto něco udělat. Tak jako, když jste museli pro první výsledky začít s posilováním, teď budete muset pro další svalovou hmotu udělat mnohem víc než na začátku a vaše úsilí se bude muset neustále stupňovat, k tomu, aby jste byli lepší a lepší.

Musíte si uvědomit, že čím jste lepší, tím je těžší se ještě zlepšit. To není věta, která by vás měla strašit a odradit vás od cvičení a veškeré snahy, kterou věnujete sami sobě. Je však nutné uvědomit si, že nic není zadarmo.

K mohutnému svalovému rozvoji se propracujete až po několika letech strávených v posilovně. Čas se nedá obelstít ani urychlit. Čas musíte jak v životě, tak i v posilovně správně využít. Musíte po celou dobu racionálně myslet, aby čas strávený v posilovně pro vás nebyl ztrátou.

Řada lidí posiluje několik let, ale jsou stále stejní, stojí na místě. Mluví jako kulturistická encyklopedie, ale vzhled jejich postavy nikam nesměřuje. Problém těchto lidí je stále stejný.

V prvních měsících, v prvním roce se zlepšovali, pak přišla stagnace a nebyli sní schopni nic udělat. Najít další metody ke zlepšení.

„ Musíte se neustále sebevzdělávat v oblasti stravování a samotného cvičení. “

Informací je dnes k dostání mnoho, je ale třeba umět vybrat ty správné. Ne všechny zdroje informací jsou kvalitní a nejnovější. Často se budete setkávat se starými tréninky, se starými metodami, které se již dávnou nepoužívají. Vše jde kupředu.

Kulturistika se rozpíná velice rychle. Novinky ve výživě jsou také téměř na denním pořádku. Sledujte proto nejnovější aktuality týkající se problematiky fitness a kulturistiky. K tomu slouží i tyto stránky, aby jste přehledně a snadno mohli najít nejnovější poznatky z oblasti našeho sportu.

Čím vaše vědomosti budou hlubší, tím budete také lépe vypadat. Někteří lidé hledají snadnější cestu. Sáhnou po dopingu, stím, že to jenom zkusí a až si to vyzkouší zda to funguje, či ne, tak skončí. Jenže steroidy jsou psychicky návykové, takže neskončíte a dřív nebo později skončíte úplně se sportem a nic z vás nezbyde.

Vaše tělo bude ochablé a vysláblé stokrát více než před první návštěvou posilovny. Jak se říká „kdo chce víc, nemá nic“.

Jestliže se nechcete zastavit ve svalovém růstu, a to určitě nikdo z vás nechce, musíte pokračovat v tréninku a začít upravovat svůj jídelníček.

Nabírací jídelníček

Ze začátku jste se možná stravovali úplně běžně. Jestli chcete nadále sílit a růst, musíte udělat patřičné změny. Potřebujete dostatek energie, kvalitní živiny ve vyváženém poměru. Dostatek regenerace, tedy odpočinku a samozřejmě kvalitní trénink sestavený na tělo.

Rubrika tréninky

Nemůžete později cvičit jako v prvních měsících, tělo již nebude reagovat. Musíte svoje svaly neustále šokovat něčím novým a to jak v jídle, tak v tréninku. Nezařaďte se mezi ty, co chodí do posilovny několik let a stojí doslova na jednom místě.

Hledejte nové informace, zkoušejte různé tréninky a dejte na dobré rady. Většinou dobrou radu dá ten, kdo také dobře vypadá a málo toho v posilovně namluví! To je jednoduchá pomůcka jak rozpoznat chytráky, kteří pouze teoretizují o cvičení a sami toho železa moc nenazvedali!

Stagnace, chci zase začít růst

Nakonec by bylo dobré napsat, že stagnaci musíte předcházet. Když stagnaci předejdete nebudete ji muset řešit.

REKLAMA

 

www.levne-proteiny.cz www.jagrfit-sport.cz www.fitness-praha.com www.posilovani-fitness.eu/