Úvod | Práce ve fitness | Diskuzní fórum
Rubrika: Začátečníci

Otázky a odpovědi 2

Denně se ptáte na velké množství otázek z oblasti výživy a tréninku. Proto zde jsou opět odpovědi na vybrané dotazy.

REKLAMA

 

Dobrý den, mám trošku hloupý dotaz. Jsem levák a přesto mám svaly na pravé půlce těla větší, jak prsní svaly, tak i biceps, obzvlášť po cvičení je to celkem patrné. Nevíte čím to může být? A pokud začnu pravidelně cvičit, je možné že budu více nabírat právě na této pravé straně? Díky za odpověď.

Při jednostranných sportech jako je například hod koulí, oštěpem atd. se přetěžují neustále jednostranně určité svalové partie a jiné partie začínávají zaostávat. Posilování je sport, kterým tuto nesymetrii můžete snadno odstranit posilováním celého těla rovnoměrně. Tedy je zde optimální zařadit trénink celého těla.

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, cvičím víc jak půl roku horní část těla, ale stalo se mi to, že jsem hodně shodil, co mám udělat proto abych zase nabral do nohou. Děkuji za odpověď.

Úplně vašemu položenému dotazu nerozumím, ale jestli chcete nabrat svalovou hmotu i na nohou, musíte pravidelně věnovat pozornost i tréninku spodní části těla, tedy přední i zadní části stehenních svalů a lýtkům. Jestliže půl roku posilujete pouze horní část těla, jistě jste zaznamenal určitý nárůst svalové hmoty, ale nezatěžované stehenní svaly výrazně ochabují a vaše tělo začíná vypadat poněkud „směšně“. Proto začněte procvičovat rovnoměrně všechny svalové partie, aby jste byl zase symetrický.

Chci začít posilovat, ale nemám moc hmoty, poraďte jak ji nabrat?

Především je nutné čerpat informace a věnovat této problematice dostatek času, tak aby jste pochopil veškeré principy objemového tréninku a objemového jídelníčku. K tomu slouží celý tento web, na kterém můžete najít mnoho informací, které se touto problematikou zabývají. Proto vás odkážu do jednotlivých vybraných článků, které by vám měly při prvních krocích výrazně ulehčit cestu k vysněnému cíli.

První kroky k nabírání svalů

Anonymní zpověď – jak jsem nabral

Co jíst? Nabírání svalové hmoty

Dobrý den, mám malou prosbu. Cca před ½ rokem jsem začal cvičit a čím více přibývá má svalová hmota, tak tím víc mi začíná praskat kůže. Prosím vás o radu, jak se zbavit praskání kůže nebo to alespoň omezit. Předem díky.

Praskání kůže se objevuje často v místech, kde bývá kůže nejvíce zatěžována. I když je kůže elastická, nedokáže například v podpaží udržet své napětí při různých tlacích pro prsní svaly v leže. Uvědomte si, že zde kolem úponu prsního svalu, který se upíná na kost pažní, vzniká velmi silné napětí, kdy kůže nemůže toto napětí vydržet. Jestliže však máte problémy s „potrhanou“ kůží i v místech, kde je to méně obvyklé, můžete vyzkoušet pokožku zvlhčit hydratačními krémy, které by měli kůži více zvláčnit a zvýšit její pružnost. Zda máte problémy velkého rázu, vyhledejte odborného lékaře.

Když uvádíte v jídelníčku vejce, tak myslíte vejce vařené nebo syrové?

Vejce vždy konzumujte tepelně upravené! Zda zvolíte metodu tepelné přípravy vaření či smažení již záleží na vás. Vařená vejce je možné prakticky uchovat do zásoby po celý den. Smažená vejce na kousku másla je nutné v krátké době zkonzumovat. Syrová vejce nikdy nejezte! I dnes je možné v některých informačních zdrojích vyčíst velkou hloupost denního příjmu syrových vajec, i přesto, že každé dítě zná, že vejce jsou výborným prostředkem, jak onemocnět salmonelózou. Syrové vejce tedy nikdy nejezte!

Zpomaluje se metabolizmus při večerním cvičení? Děkuji za odpověď.

Doba nebo čas cvičení nemá vliv na rychlost metabolizmu. Metabolizmus dokáže rozhýbat pravidelné cvičení a pestrá vhodně volená strava v pravidelných dávkách – intervale

Pro Vaše otázky a sdílení zkušeností je tu Diskuzní fórum o kulturistice a fitness.

REKLAMA

 

 

www.levne-proteiny.cz www.jagrfit-sport.cz www.fitness-praha.com www.posilovani-fitness.eu/